lördag 18 februari 2017

5 saker just nu

Hittade en lista över hos Linda, tänkte jag skulle svara på frågorna jag också...

FEM bästa – just nu.

Ledig lördag som ska spenderas i mitt garnskåp.
Ledig lördag betyder sticktid!
Spännande mejl på jobbet som ger löften om inspirerande arbete framöver.
Min försvunna bilnyckel är hittad.
Min familj. Maken, sonen, dottern och vovven. Inte bara just nu, alltid.




FEM värsta – just nu.

Oredan som råder i huset.
Saknaden. Saknar mina stickvänner och mina vänner. Många alltför långt borta.
Stressen över projekt som borde startat men som dröjer.
Ärmar. Gillar INTE att sticka ärmar, har 4 st som väntar...
Att komma på ett femte värsta. Nä, kommer inte på nåt.




FEM saker vi gjort i veckan.

Jobbat.
Stickat.
Sett dottern på Penkkis. Hjärtat svämmade över.
Sett nya kollektionen Interpretations 4 och vill sticka nästan allt.
Fått ge glädjande besked åt två som stått på reservlista till sticklägret i april, de fick plats!





FEM saker vi ska göra i helgen.

Reda upp i mitt garnförråd.
Riva upp wip's som jag inte tänker sticka klart. Påbörjade detta arbete i veckan men är inte färdig...
Sticka med sällskap ikväll.
Gosa med Vilma.
Vila.




FEM saker jag längtar efter. 

Mina nyfunna vänner/släktingar i Sydafrika. Som jag saknar dem. Längtar till nästa resa dit!
Ett städat hus.
Sticklägret i april. Ska bli så härligt att träffa mina stickvänner igen!
En nytvättad bil. Just nu ser man inte att den är vit...
Vintern. Ja, du läste rätt. Vill ha vinter när det är vinter, vår ska det inte vara ännu på en stund.





TVÅ saker jag tycker ni borde göra.

Kommentera mera på bloggen ;)
Njuta av idag!




2 kommentarer:

  1. Ja. Det där medet att kommentera på bloggar har på något vis ramlat bort när alla länkar på Facebook.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du säkert helt rätt i... Facebook är ju en bra kanal att få ut nya inlägg men kommentarerna lider nog av det.

      Radera