söndag 19 mars 2017

Uppdatering

Det har varit lite tyst här på bloggen den senaste tiden. Det har varit så mycket på jobbet så orken har inte funnits att blogga, tyvärr. Nu är del 1 av hotellrenoveringen klar så nu kan jag landa lite.

Jag har stickat klart en del saker, alltid trevligt! 

Jag har stickat en ärm på min Clam (ahoi)-tunika.




Jag har stickat klart och blockat min gröna Vitamin D-kofta, även den midnattsblå Nurmilintu-sjalen är färdigblockad idag.




Jag har stickat en till ärm!




Vilma tar en vilopaus på mina garner, Hedgehogs fibres sock är en klar favorit, mjukt och gosigt hälsar hon.




Viktigt det här med vila.




En mussla i blöt.




En provlapp som hoppeligen kommer att bli en Sammal! Garnet är Tuulias Kipinätär i färgen Kunigatar.




Efter att Clam föll av stickorna plockade jag upp ett gammalt WIP, koftan Neon. Stickar i Ann-Britts ljuuuvliga merino/tussah silke, ett absolut favoritgarn!




Tadaaa! Min Clam blockas! Idag är tunikan klar att användas :)




Söndagen kommer jag att spendera i mitt ny-stylade vardagsrum, tack för hjälpen Lee!, stickandes på Neon och Sammal. Ha en underbar dag!!

1 kommentar:

  1. Så mycket fint. Har du vingbredd och djup på Nurmilintu? Jennie

    SvaraRadera